Térkép alapú együttműködés a középfokú földrajzoktatásban

Térkép alapú együttműködés a középfokú földrajzoktatásban

Térkép alapú együttműködés a középfokú földrajzoktatásban (A Google Maps alkalmazásának tesztelése egy budapesti gimnáziumban)

Év: 2017–2018

Résztvevők: Kiss Judit (volt MSc hallgató) - Reyes Nunez José Jesús

2005 után egyre több kutatási projektet szerveznek világszerte, amely a webes térképszolgáltatások lehetséges használatát vizsgálja az iskolákban. Jelen kutatás azt tűzte célul, hogy elsősorban nem ezt a témát vizsgálja (bár közvetett módon mégis ez is megtörténik), hanem hogyan tudják a diákok csapatokban megszervezve, de a tanártól önállóan használni egy egyszerű alkalmazást, ami egy térképszolgáltatás részére készült és lehetővé teszi a térkép kiegészítését különböző információkkal és multimédiás elemekkel. A kutatás gyakorlati részének helyszíne a budapesti Fazekas Mihály Gimnázium volt, 31 kilencedik osztályos diák részvételével. Egy 45 perces foglalkozás keretében megtartottuk egy rövid felmérést és azután megmutattuk, hogyan lehet alkalmazni a Google My Maps alkalmazást a gyakorlatban, egy konkrét példa segítségével. Az óra után a diákok házi feladatot kaptak: Google alapú story map-et kellett készíteniük a Víz földrajza témáról. A diákok 2-3 tagú csoportokban szerveződtek és egy hónapot kaptak a térkép készítésére. Összesen 13 térkép készült és tapasztalataink pozitívak voltak, mivel a diákok különböző személyes megoldásokat használtak az adatok és a grafikai tartalom megszervezésére és megjelenítésére.

A projekt eredményei magyarul a Geometodika webes szakfolyóirat 2018. évi 2. számában jelentek meg

Térkép alapú együttműködés a középfokú földrajzoktatásban (A Google Maps alkalmazásának tesztelése egy budapesti gimnáziumban)

Térkép alapú együttműködés a középfokú földrajzoktatásban (A Google Maps alkalmazásának tesztelése egy budapesti gimnáziumban)

0

/

0

0

/

0